Weblog

dinsdag 5 januari 2010

Goed spotje, slecht spotje

Na ons vorige blogje over Myra en haar afgekraakte promotiefilmpje hebben we de smaak van Youtube flink te pakken. Politici maken namelijk gretig gebruik van dit videomedium en dat levert uiteenlopende resultaten op. De één huurt een professionele filmploeg in, de volgende probeert het publiek puur met charisma te overtuigen. Daar zit geheid iets interessants tussen.

Hippe ChristenUnie

De ChristenUnie komt dit jaar met een verrassend modern spotje over betrokkenheid en stabiliteit. Onder begeleiding van 'We shall not be shaken' van Matt Redman zien we drie zakenmannen door een stad parkouren. Een stevig en goed in elkaar gezet filmpje, afgesloten door een korte maar duidelijke toespraak van André Rouvoet. Hij wordt ondersteund door een groep mensen achter hem, waarbij de freerunners zich later aansluiten. Op de ChristenUnie kun je bouwen, die vormt een stabiel fundament. Dat straalt dit spotje uit. Kortom: een promo die staat.

Louise voor schut Zetten

Helaas heeft niet iedereen een dermate groot budget voor een professionele filmploeg en een paar freerunners. Louise van Zetten (D66) moet het toch hebben van haar eigen charmes en die van haar stad Haarlem. Uit haar promo blijkt dat zij GeenStijl niet nodig heeft om zichzelf belachelijk te maken. Haar woorden en gebaren werken op je lachspieren. Hopelijk kan haar publiek de plaatsvervangende schaamte over het spotje omzetten in sympathie voor haar durf om het op internet te zetten.

Geprikkeld? Al deze filmpjes zijn te vinden op Youtube, maar natuurlijk ook op onze hyves: http://bestewebpoliticus.hyves.nl/. Bekijk ze gerust en word lid!

Sophie Velthuizen @ 15:03 | link | Er zijn: 0 reactie(s) |
|

Geef een reactie