Weblog

maandag 17 mei 2010

Lijst 17 ook actief op internet

In het begin denk je nog: wat is dit voor iets amateuristisch? Maar als je wat langer kijkt, blijkt het campagnespotje van de jongerenpartij Lijst 17 zo gek nog niet. Oké, misschien zit er inhoudelijk niet zoveel in als in de spotjes van de andere partijen. Maar het is wel een erg grappig spotje dat opvalt tussen al die grijze en serieuze filmpjes.

Viral Marketing
Opvallen. Dat is wat een effectief YouTubefilmpje moet doen. Als een filmpje opvalt en daarnaast ook nog eens grappig is, stuur je het naar elkaar door. Viral Marketing heet dat. Wat dat betreft heeft Lijst 17 de kunst goed afgekeken bij de (onder jongeren) immens populaire filmpjes van bijvoorbeeld Mastermovies, zie bijvoorbeeld deze of deze. Filmpjes waarin bekende personen op een grappige manier nagesynchroniseerd worden.

Lijst 17 timmert aan de digitale weg
Naast het spotje, dat ongetwijfeld veel kijkers zal gaan trekken, is Lijst 17 ook actief of het web. Ze hebben hun eigen website en twitteren, bloggen, facebooken en hyven erop los. Zoals je van een jongerenpartij verwacht.

Misschien wint Lijst 17 niet bij de Tweede Kamerverkiezingen, maar bij ons maken ze veel kans!

Tommy Hopstaken @ 15:58 | link | Er zijn: 1 reactie(s) |
|

Door Anonymous Anoniem, om 19 mei 2010 om 14:06  :

Het is inderdaad een fantastisch filmpje!

Geef een reactie