Weblog

woensdag 23 februari 2011

Digitale snuisterijen

Men vraagt ons wel eens hoe wij de toekomst zien van de sociale media en het internet in de politiek. Lastig te beantwoorden, omdat op het web alles zo razend snel verandert. Maar politici experimenteren volop. Soms wordt zo'n experiment een succes, kijk maar naar Twitter. Als je drie jaar geleden beweerd zou hebben dat Twitter zulke grote vormen aan zou nemen, had iedereen je voor gek verklaard. In 160 tekens kun je toch geen politiek bedrijven?

Experimenten

In de toekomst blijven politici en partijen waarschijnlijk constant zoeken naar nieuwe en aantrekkelijke manieren om hun kiezers digitaal te bereiken. Dat levert enkele grappige experimenten op. De vraag voor de toekomst is natuurlijk welke experimenten overleven en aan populariteit winnen.

Drie voorbeelden

We schreven al eerder over de qr-codes van D66 Zuid-Holland. We willen hier ook zeker de 3D-campagne van GroenLinks Noord-Brabant even aanstippen. Met een speciaal 3D-brilletje (zie onze redacteur op de foto hiernaast) kun je hun folder met diepte lezen. Ook het filmpje krijgt een extra dimensie. GroenLinks Noord-Brabant timmert sowieso hard aan de digitale weg. Aardig om te vermelden vinden we ook de interactieve rubriek 'Vraag het Paul', waarop lijsttrekker Paul Smeulders het hemd van het lijf kunt vragen. De SP heeft een leuke gadget waarmee je Emile Roemer zélf speciaal voor jou kunt laten protesteren.

Kent u nog andere opvallende nieuwe media-uitingen? Laat het ons weten!


Tommy Hopstaken @ 14:24 | link | Er zijn: 0 reactie(s) |
|

Geef een reactie